søndag den 2. september 2012

"To do"......

Gik lige en runde i haven og med "to do" øjnene på.....pyyyyhaaa, der er lang vej endnu....men en dejlig vej :)


 Ved "fortorvet" som fører fra indkørslen og op til urtehaven mangler der fx en del....her for enden af fortorvet skal der lægges belægning (strandsten) i en bue over mod højbedene....indtil videre er brændestablen flyttet og der er gravet af langs "fortorvet"..... så langt så godt :)


I den anden ende af "fortorvet" mangler der at blive lavet en trappe....men det giver så godt motion at løfte benene højt sååååå..... :D


Her ligger så stenene klar til at blive lagt....har fået gravet af, så nu er det bare at gå i krig.....skal vist liiiiiiige ha' fat i lidt flere... :))

Regnvandstøndeskjuleren er heller ikke i brug endnu, da der endnu ikke er kommet nyt tag på værkstedet og dermed heller ikke en tagrende som kan føre vandet ned til tønden.....





Her i det bagerste af haven skal vi ha' lavet en terrasse, hvor vi kan nyde den aller sidste sol om aftenen....Manden min fandt 30 kvadratmeter brugte 40x40 fliser til sølle 150 kr....så de står nu og "pynter" her ved kanten....nu går vi så lige og pønser på hvad vi skal gøre ved kanten bagtil og langs terrassen?! Vi var nødt til at grave af, da vores grund skråner og denne terrasse skal gerne hænge sammen med den terrasse, der skal laves foran og langs vores nye væksthus.....vi har tænkt at kanten måske kunne laves i træ og der så kunne være en form for en bænk hele vejen rundt....en anden mulighed er en stensætning?!...hmmm....vi må tænke lidt mere i det :))  


Her ses hele det udgravede område....


Her ses så siden af væksthuset, hvor der gerne skulle komme en træterrasse, som jo så skal støde til fliseterrasssen.... 


Væksthuset, som jo altså endnu ikke er helt færdigt....her skal der så laves en terrasse i træ foran og langs huset på venstre side....på højre side (vil jeg ikke være bekendt at vise jer...ROD ROD ROD!) skal der være brændeskur.....

Modsat det udgravede hjørne ser der sådan ud....ROD, som bare skal sælges og på lossepladsen, så der kan blive plads til et lille hønsehus med tilhørende hønsegård....HYGGE....engang :))


Her mangler der så lige et nyt tag og den der famøse tagrende, så jeg kan begynde at bruge regnvandet til at vande med :) Det er også her der skal tilføjes yderligere en eller to højbede....


Her skal også gøres lidt.....har foreløblig gravet lidt af og sat lidt stauder....måske et lille træ ville gøre sig godt der hvor posen med gødning står....tænke tænke....


Her var sørme også lige en lille ikke så køn krog....jeg har bare lige vendt mig rundt ifht. billedet fra før....tror jeg vil have et par bærbuske her....måske et rionet på et par stolper ud til kanten....


 Et hjørne på forsiden af huset.....


Her skal laves et bed....min Kæmpe Verbena skal flyttes herom og så har jeg en Hortensia som også kan komme til at hygge sig her....vil også gerne have nogle flere Solhat, så de kunne jo passende komme til at stå her og stråle op mod den grå væg.....



Jeg forestiller mig at bedet skal gå hele vejen hen til stenene....der er et temmeligt grimt dæksel jeg gerne vil ha' skjult.....nemmerli :)


Den lille brune krukke står på dækslet......kunne jo selvfølgelig også bare stille en stor krukke med et lille træ i og så noget bunddække foran.....


Som I kan se er her nok at gå igang med...og det var kun en lille del at det, der skal laves...dejligt med små projekter - og drømme! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar