søndag den 1. juni 2014

1. sommerdag....

Kalenderen siger 1. juni og dermed 1. sommerdag! Fantastisk tid vi går i møde. Alting grønnes og man kan nærmest se planterne vokse. Hver dag byder på noget nyt i haven...



Kæmpe valmuer og Lupiner slås om pladsen.... :)


I mit hvide/gule bed står den sart gule Lupin og stråler. Snart står også Lodden Løvefod i alt sin pragt.


På træterrassen nydes solen fra formiddag til kl. 19...



Mit "Flammebed", etableret sidste sommer...alting stortrives...Glæder mig til at rosenbuen bliver dækket. Har sat en "Golden Apollo" slyngrose på hver side.... :)



Sommerbedet....her har jeg sat en masse Dahlia og lidt forskellige hjemmelavede sommerblomster. Der har dog også sneget sig lidt stauder mm. ind...Hosta, Dagliljer, Lilje, Pæon, Klematis, Roser (China Town)


Vores nye aften siddeplads. Her har vi den sidste aftensol...








Pink Kæmpevalmue.... :)


Opstammet Fuchsia....


Ny rose... Avila Palace...

Idag har de 50 % på roser, citrus og oliventræer, samt frugtbuske og træer hos min lokale plantepusher....tror da nok liiiiiiiige jeg skal et smut forbi (trods det, at jeg slet ikke har plads til mere!)

Dejlig første sommerdag til alle jer havetosser derude.....

Rikke

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder fra din have.
    Ja sådan et tilbud er da godt nok svær at modstå:-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Hej Rikke.Dejlige billeder du viser fra di skønne have.
    Fine bede du har..........og kan se at du også har smukke gule lupiner..........viser også mine i mit nye indlæg.
    Også dejligt når din rosenbue bliver dækket af skønne roser...........er selv glad for vores lille pergolamed mine skønne Alfred roser.
    God dag knus Jette

    SvarSlet