mandag den 17. september 2012

Nyt bed...igen! :)

Igår var der det dejligste vejr her på Djursland, så selvfølgelig måtte jeg i haven....Jeg fik bl.a. sået en masse stauder og sat lidt Buksbum til spirring....Da det er første gang jeg har givet mig i kast med at så stauder, har jeg forsøgt at læse lidt omkring det inden....bl.a. hos jer Havebloggere....Jeg har valgt, at så halvdelen af frøene nu og den anden halvdel til foråret og så må vi se hvordan det går :) Indtil videre står de i væksthuset og hygger sig, men om 1 månedstid ryger de udenfor, så de kan følge naturens gang. Frøene er egen høst, lidt fra min mor og frø købt på nettet....spændende!... :)

Så er jeg klar til at så stauder.....


Lidt af "guldet"...


Taadaaaa.....nu skal jeg bare væbne mig med tålmådighed..... :)


Jeg var sørme også lige et smut forbi "Bo Grønt" igår...Her fik jeg mig en længe ønsket Parykbusk...jeg er glad!...


Der røg også liiiige lidt andre lækkerier i vognen....sååååå ingen undskyldning for at gå igang med et nyt bed....


Og det gjorde jeg så!....Jeg gravede af til bedet foran huset....husets ansigt...



Har fået lidt Kæmpestenbræk hos min moster, som nu står foran det grimme dæksel...til næste år kan de forhåbentligt skjule det lidt mere...så mangler jeg bare lige den helt rigtige store krukke som skal stå på selv dækslet....I hjørnet er iøvrigt sat lidt Lodden Løvefod som jeg fik hos min mor....


Så kom planterne i bedet.....Ved espalieret stod i forvejen en slyngrose "Willestrup" og en Klematis som jeg ikke lige husker navnet på....


Ved siden af rosen står nu en pink Høstfloks, en Kæmpe Verbena (er dog ikke med på dette billed), en Duehoved, også pink, en Plettet Tvetand....


Parykbusken, en rosa Stjerneskærm, En Solhat , "Magnus", to Hortensiaer som er flyttet fra bedet i indkørslen og en krukke....


Til sidst en Tæppepileurt.....




Ved ikke om jeg er helt tilfreds, men så kan planterne jo altid flyttes igen.... :)







6 kommentarer:

  1. Hold op, hvor du hygger dig ;-D
    Det er spændende, at se hvordan det går med din staudesåning.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg hygger mig altid, når jeg er i haven... :) Tænk at man kan slappe af med en gang lugning.... :))

      Slet
  2. Ja hold da op, der er gang i den :)
    Ser super godt ud.
    Din filosofi med at det bare kan flyttes, hvis det ikke er rigtigt!!, har jeg også, hahahaha.
    Der bliver flyttet rigtig meget her, hahahahaha :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha :-D ja det er jo heldigvis det super smarte med stauder....så kan man også lege lidt og få prøvet nogle ting af.... =0)

      Slet
  3. Spændende med staude såningen, jeg har også lige sået mine første stauder og har absolut ingen erfaring med det overhovedet, så det bliver spændende for os begge. Jeg har dog ikke været lige så smart som dig at gemme nogle frø ;o). Det nye bed skal nok blive godt og kæmpestenbræk er rigtigt god til at dække af med ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er altså noget spændt på at se op der dukker småplanter op om en lille måned!...glæder mig til at høre hvordan det går med dine også =0) Der er gået helt sport i den her mht. til frøindsamling...jeg tager mig selv i at se efter frø alle steder hvor jeg kommer... =0)
      Godt at høre at jeg ikke har valgt helt forkert med Kæmpestenbræk..så skal det dæksel jo nok blive skjult til næste sommer.....

      Slet