fredag den 24. august 2012

Nyt bed...

Her i 2012 har jeg lavet en del nye bede rundt omkring i haven bl.a. ved gavlen i vores indkørsel....her var såååå kedeligt...


Her er så gavlen....godt nok efter den er blevet tilplanten...har sat en "Penny lane" slyngrose og buketrosen "Midnight Blue". Ved fødderne er der sat to forskellige storkenæb. Roserne er flankeret af pink Salvie og Lavendel. Imellem Lavendel skulle der gerne til næste sommer dukke en Digitalis op. Sidst men ikke mindst er der sat en rosa stokrose af ukendt art, som jeg tog med hjem fra en polsk planteskole sidste sommer. På hver sin side er der sat to andre stokroser, som jeg endnu ikke kender farverne på....det må blive en overraskelse til næste sommer... :)

Midnight Blue






Har efter dette billede er taget sat lidt prydjordbær i bunden, samt lavet en bedafgrænsning...."Penny Lane" er lige nu igang med sin 2. blomstring.... :)

Kig med imorgen og se endnu et af mine nyetablerede bede.... :))

1 kommentar:

  1. Det ser knagme godt ud :-D
    Jeg har også haft Pragtsalvie, "Caradonna" og "Blauhügel". Desværre frøs de væk i vinters. Ærgerligt, men de skal bestemt ind i haven igen.
    Dit bed skal nok blive rigtig godt når det gror mere til.
    Marianne :-D

    SvarSlet