søndag den 16. september 2012

Væksthus/atelier....

Her i starten af sommeren gik vi igang med at bygge et lille Dueslag, der stod i haven, om til et væksthus/atelier....Jeg manglede et sted, hvor jeg kunne stå og male og så kunne jeg jo lige så godt forene det med min passion for haven, nu vi var igang :)
Her er lige lidt billeder af projektet....vi er endnu ikke helt færdige...mangler stadig at male vinduer udvendig + lidt småting og en masse lister indvendig.
Her ses dueslaget som det oprindeligt så ud..... det fungerer nu som atelier og så er der bygget en form for et væksthus på....skellettet ses her....


Min dejlige far hjap til i starten...


Så er der kommet lidt genbrugsvinduer i....



Så kom der sørme også lige en genbrugsdør i....



Så skal det beklædes....




Manden min knoklede.....








Så er jeg igang med at svinge penslen...pyyhaaa der er langt igen!


Et lille kig indefra....




Den bagerste del - altså dueslaget - indefra....


Bliver det mon nogensinde anvendeligt??....






Så blev det sørme også malet udvendigt.....



Der skal bygges en træterrasse på foran og langs den side I ser her...


Her ses siden som vender over mod vores urtehave... her kommer træterrassen til at munde ud i en stor terrasse lavet i fliser.....


Her ses huset fra urtehaven....




Så er der gravet ud til terrassen i fliser (her har vi nemlig den sidste aftensol)


Kan man forestille sig de to terrasser her??....naturligvis omgivet af bede og krukker og hvad jeg nu ellers får af idéer hen af vejen.... :))


Så blev gulvet lavet færdigt i dueslaget....det er bare alm. brædder lagt med lidt mellemrum...ser fint og rustikt ud....


Så skal manden min igang med en trappe....



og vupti....trappen er færdig...


og her kan jo passende stå et par krukker.....


Lidt aftenstemning.....



Har hængt et snor med hulsten op imellem stolperne som Klematissen gerne skulle sno sig op af...








Her er det en Nerie der står og hygger sig....



Mit malerhjørne.....en Oliven har selvfølgelig også fundet vej herind :)


Plantebord undervejs......


Så står plantebordet færdigt...(eller næsten: mangler lige at blive tilkoblet en vandhane og en form for et kar, hvor vandet kan rende ned i - hvorefter jeg kan bruge det til at vande med!) det blev færdigt igår og idag blev det taget i brug for første gang... :) Uh hvor jeg dog elsker det sted....der skal jeg tilbringe rigtig mange timer.....



kh. Rikke aka Havetrunten :)

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud, dit nye hjem ;)

    SvarSlet
  2. ja, det er blevet SÅ skønt :) og når så lige terrasserne kommer på, så kommer der også lidt liv deroppe.... :)

    SvarSlet
  3. Uha jeg sidder og er helt grøn af misundelse (på den gode måde) ;-D
    Hvor er det bare blevet godt, og stort.
    Rikke for pokker, i kunne jo holde fest derude :-D
    Stort tillykke med dit nye hobbyrum :-D

    SvarSlet
  4. Tak for det =0) ...ja det er simpelthen bare blevet det skønneste rum! Der kommer jeg til at tilbringe uendeligt mange timer =0) Godt hende Annie har fået sådan en handy søn ;0)

    SvarSlet
  5. Ja ham er jeg også stolt af ;-)

    SvarSlet
  6. Nej hvor ser det lækkert ud! Det bliver du sikkert glad for... Er lidt misundelig!

    Hilsen Maria
    Deneksperimenterendehave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det....jeg er bare SÅ glad for det...det bliver brugt hver dag.... :))
      Mvh. Rikke =0)

      Slet