onsdag den 16. april 2014

November....

....står der på mit sidste indlæg!....Hold da op, det er godt nok længe siden og meget er sket i haven siden. Det er blevet forår! Her kommer lige en lille samlet update på foråret i vores have:


Alle de skønne Krokus, da de var på deres højeste!



Har plantet lidt krukker til med skønne forårbebudere....


Den første tulipan!


Det Hvide/gule bed for ca. 3 uger siden....


Elsker det her hjørne. Det er bare så frodigt. Her står Orange Dagliljer, Akeleje, Stor konval, Hosta, En pæon, som ikke har vist sin farve endnu, tulipaner, Forglem-mig-ej, Primula og så klatre en Klematis op af væggen... :)









Sådan så det hvid/gule bed ud for et par dage siden. Tulipanerne er begyndt at springe ud siden. Målet er et vedligeholdelsesfrit bed.... :)


Uh, har lige fjernet en Liljebille fra Liljerne idag. Pas på!


Hygge i væksthuset...


Rosenmandeltræet springer snart ud...


Sidste sommer smed jeg en buket Akelejer her foran døren og se nu her...elsker når planterne dukker op tilfældige og uventede steder... :)


En af mine små Hosta- babyer, som jeg såede sidste år....


Her er det Tagetes Vanilla....havde ellers svorret at Tagetes ALDRIG fandt vej til vores have...


...men den er da yndig...





Satte en masse orange/gule løg i efteråret, så de er nye i haven i år...


Tror de skal ha' selskab af tulipaner i rosa og pink- nuancer, så de får noget at spille op imod...


Den er da yndig....

Jow jow, en lille hurtig forårs update, blev det da til, meeeeen der er jo sket mere end det. Roserne er klippet ned og gødet, der er kommet nye bede til (endnu mere at holde!) Nye stauder er flyttet ind i haven og urtehaven er blevet udvidet..... og jeg har selvfølgelig taget billeder af  hele herligheden til fremtidige indlæg,....

På gensyn....snarrest!
Rikke



2 kommentarer:

  1. Hej Rikke.Dejligt med et lille pip fra dig.Ja !!! der sker bare så meget i haverne lige nu..........skønt.
    Og tagetes Vanilla er bare så skønne .
    God påske Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  2. Hejsa Jette, ja, det er ikke nemt at nå det hele! Følger troligt med i mange blogge og på div. sider på Facebook, så opdateret dét er jeg ihvertfald :) og så er der jo også lige den der have, som man render rundt i hele tiden..
    Glæder mig også til at prøve Vanilla... :)
    God påske til dig :)

    SvarSlet