mandag den 27. august 2012

Så kom der sørme.....

også lige et bed ved gavlen.....

Mange af planterne er flyttet fra bedet langs vores indkørsel, som er under afvikling. Vi vil bare ha' ral i der og måske et par formklippede træer/buske....


Her er så den grimme kedelige gavl...


Set nedefra forhaven....og jeg siger nede fordi vores grund skråner....

Og der graves...det skal jo til!....


Manden min har fået sat stolpen til rionettet...jeg er altså lidt vild med rionet :)




Sådan ser formen på bedet ud...runde former....og en siddeplads...


Manden min lå i lyset fra en lommelygte og lagde lidt belægning :) Han er da skøn!...


Næste morgen så det sørme sådan ud!..



Så kom der også lidt planter i....alle i rosa, pink og lilla nuancer...endnu en planteliste I har tilgode....og den bliver længere og længere.....kan siiiimpelthen ikke lade være med at købe flere skønne stauder... :))



På espalieret kravlede der i forvejen 2 forskellige slags Klematis...de skal føres videre over på rionettet.....til venstre i billedet kan man lige ane en Tobakspibeplante som så skal klatre op af stolpen og videre over på en form for en bue og igen videre over på et rionet på modsatte side...måske jeg skal tage et billede lidt længere væk, så er det måske nemmere at forestille sig. Men meningen er at det skal være overgangen fra forhaven til baghaven... :))


Skønne Hortensia er bl.a andre sat i bedet....

Chokoladeblomsten står og hygger sig i en krukke ved bænken 


Sankthansurt med de mørke blade måtte også have en plads i bedet... :)


Pragtkærte i rosa...har den også i hvid ved min terrasse og jeg elsker dens fjerlette og svævende blomster :)

Drejeblomst har også fundet sig en plads.....

Lille fine Kattehale...eller lige nu er den!.. :)

3 nye bede i år...så må det da være slut!...NEJ...endnu et bed rumsterer i mit hoved...såååå mon ikke det kommer til inden længe :))

Godnat!....

2 kommentarer:

  1. Hold nu lige op Rikke, det ser godt ud :-D
    Jeg syntes jo heller ikke, så vidt muligt, et bed skal være med lige kanter. Elsker bugter og sving. Det gør det lidt mere spændende.
    Kan dig og Ole ikke tage en lille snak med Morten engang ved lejlighed, om det fantastiske ved rionet? ;-D ha ha... for han vil ikke have det ind i haven, og jeg syntes jo bare det er skide smart. Har også set nogle bruge det som plantestøtte, hvor det bare er lagt vandret, hvor så planterne gror op igennem. Og man kan faktisk ikke se det når planterne er groet til. Smart.
    Ha´en god dag.

    SvarSlet
  2. Jo vi må da ha' ham overbevist :) Det ER nemlig smart, billigt og meget anvendeligt....ja, jeg har også set det brugt som et levende tag over en terrasse og brugt som top i pergola'er.... :)

    SvarSlet