tirsdag den 12. marts 2013

DET ER ALTSÅ.....

.....helt vildt spændende, at følge alle de små så og stiklinge-projekter! Og tænk alle de gange man kan gå og lure om der nu er sket "noget" og om skønlingerne har det godt :)


I efteråret tog jeg stiklinger af alle mine roser og se nu her!...en del af dem står nu med små knopper.....






Kunne ikke stå for denne Engletrompet i Plantorama....



Og denne Pampasgræs måtte også med hjem.....



Faldt for nylig over denne Vidunderblomst i den lokale Brugs...den skal da prøves.... :)


Fik i efteråret nogle bælge med frø fra min tante...det skulle være en blomstrende klatreplante af en art....hvilken vidste hun ikke....den så ud som på billedet ovenover, da den viste sig i weekenden......


Idag, tirsdag, ser den sådan ud....ved nogen hvad det kunne være??....




I weekenden blev jeg "begavet" med disse skønne og meget brugbare redskaber af mine dejlige svigerforældre..... :)




Halløjsa!...tog en potte, sået til med sart gule Lupiner i efteråret, ind i vores varme vaskerum....og vupti, nu pibler det frem med små spirer.....skønt!




Agurke spirer på vej.....


Små bitte spirer fra min lyserøde Salvie....håber de lykkedes...syns' de er så utroligt søde og velduftende :)

Når nu sneen stadig falder derude, så er det nu dejligt med alle de små grønne spirer i væksthuset og rundt omkring i vindueskarmene.....


4 kommentarer:

  1. Kære Trunte,
    Hvor er det altså bare nogle spændende projekter du har gang i. Jeg følger spændt med her på sidelinjen, hvordan det går dig og dine frøprojekter. Indtil videre ser det lovende ud! Jeg krydser fingre for en blomsterrig sommer.
    Lune hilsener Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Mathias og tak for din kommentar.... :) Ja, tænker også at det ser meget lovende ud, der er da om ikke andet kommet noget op - det er da en start!...... :)
      Go' dag til dig....

      Rikke

      Slet
  2. Ja lige umiddelbart ligner din klatreplante en pralbønne. Det er da imponerende med dine rosenstiklinger. Det har jeg endnu til gode at prøve. Men det giver da blod på tanden, hvis det lykkes så fint, som hos dig.

    SvarSlet
  3. En bønne af en art var også min første tanke, da jeg så bælgen og nu også planten....syntes bare ikke frøet/bønnen lignede en decideret bønne....men, det får jeg jo at se....fart på har den ihvertfald....såååå mon ikke det er!....
    Jeg må indrømme, at jeg ikke helt selv troede på mine rosenstiklinger, men tænkte også, at det da bare skulle prøves....de har stået i mit væksthus, som hverken er tæt eller isoleret, så praktisk ligeså koldt som udenfor, dog beskyttet....tænker at næste skridt vil være at tage dem ind i varmen, potte dem om og give dem lidt gødning.... :)

    SvarSlet