onsdag den 9. januar 2013

Godt nyt(have)år til alle......

Håber alle har haft en skøn jul og er kommet dejligt ind i 2013... :)
 Det sene efterår og vinteren har for mig ikke budt på det helt store i haven. Til gengæld har jeg brugt en masse tid på at surfe rundt på nettet for at finde inspiration til små og store have-projekter i 2013. Jeg har selvfølgelig også troligt har fulgt med i alle jeres dejlige og inspirerende haveblogs....Tiden er også blevet brugt på at bestille frø til sommerens blomster...... se lige her!.....



Product NamePriceQuantityTotal Price
AGASTACHE ARCADO PINK
£2.25
1
£2.25
COMPLIMENTARY PACKET – PAPAVER FALLING IN LOVE
£0.00
1
£0.00
ANTIRRHINUM CANDYFLOSS PINK F1
£2.35
1
£2.35
ANTIRRHINUM DWARF DOUBLE TWINNY PEACH F1
£2.35
1
£2.35
ANTIRRHINUM OPUS POLAR ICE F1
£2.35
1
£2.35
COSMOS ANTIQUITY
£2.65
1
£2.65
COSMOS COLLARETTE IMPROVED MIX
£2.10
1
£2.10
COSMOS DOUBLE BONBON ROSE BICOLOUR
£2.65
1
£2.65
COSMOS SWEET DREAMS
£1.95
1
£1.95
ESCHSCHOLZIA RASPBERRY FOOL
£1.95
1
£1.95
HELIANTHUS GARDEN STATEMENT
£2.15
1
£2.15
IPOMOEA RUFFLED PINK
£1.95
1
£1.95
NASTURTIUM APRICOT TRIFLE
£2.00
1
£2.00
NASTURTIUM CARIBBEAN COCKTAIL
£2.00
1
£2.00
NICOTIANA PERFUME ANTIQUE LIME
£2.05
1
£2.05
PANSY PURPLE MEDLEY F1
£2.40
1
£2.40
VIOLA CARAMEL LILAC SPRING F1
£2.25
1
£2.25
ZINNIA LIME CORDIAL
£1.90
1
£1.90

2013 kommer indtil videre til at byde på 2 store terrasse-projekter i forbindelse med vores nye væksthus. Jeg skal ha' lavet en del belægning rundt omkring og vores urtehave skal udvides. Forhåbentligt får vi også lavet hønsehus og anskaffet 5-6 høns. Der er en del hængepartier med træværk, der skal males. Derudover skal der selvfølgelig såes og udprikles. Forhåbentlig både de stauder, der blev sået i efteråret og alle de nyindkøbte sommerfrø. Og så skal der NYDES. Jeg glæder mig helt usigeligt til at se hvordan alle bedene, der blev lavet sidste år tager sig ud i år.....sidst men ikke mindst, er der jo alle de spontane ideér der kommer i løbet af sommeren.  Man kan ha' lavet mange planer og tegninger med bede osv. i løbet af vinteren, men jeg syns´ der kommer lige så mange til, når først man går igang..... :)

Havehilsner fra

Havetrunten Rikke

4 kommentarer:

  1. Sikke et fotos at starte ud med og sikke en frøliste! Jeg bliver både forpustet og begejstret!

    Og at have mulighed for at etablere hønsehold gør mig lettere misundelig, for det er et skønt og fornuftigt valg, som jeg desværre (ligesom drivhus) ikke kan få bragt ind på matriklen...

    Men spændende med alle de nye projekter - kender vitterligt selv til denne "lidelse"...

    Dejlig dag og mange hilsner fra
    Katinka Raabymagle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Katinka,
      Ja, det er så skønt med projekter og drømme og ikke mindst at føre dem ud i livet! :)
      Hønsehold har længe været et stort ønske hos både manden min og jeg, så dette år skal det være! Glæder mig til hyggen omkring dem, æggene og ikke mindst det de giver tilbage til haven.....
      Hilsen Rikke

      Slet
  2. hej Rikke.Jeg har meldt mig som fast læser hos dig.Dejlige frø du har bestilt.Spændt på at se det hele i blomst.Mange spændende projekter i skal i gang med.God dag Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Jette,
      Velkommen til :)
      Uh, jeg glæder mig skisme også helt usigeligt til det skønne blomsterflor, der forhåbentligt venter til sommer :)
      Vh. Rikke

      Slet