lørdag den 13. oktober 2012

Efteråret.....


 er også inviteret indenfor i væksthuset....



Til næste år skal jeg da avle mine egne pyntegræskar... :)

Faldt over disse små Alunrod i Aldi til 5 kr. stykket....dem kunne jeg altså ikke stå for!....

Har taget stiklinger af alle mine roser, som nu står og hygger sig i hvert sit "drivhus"....forhåbentligt får de også lyst til at sætte rødder... :)

Sørme om ikke endnu en lille Primula har valgt at vise sit smukke ansigt her i oktober....

Og her skønne Høstanemone i en solstråle....de må gerne brede sig lidt hurtigt... :)

Fortsat dejlig weekend til jer alle.... :)

5 kommentarer:

  1. Igen nogle fantastiske billeder ;)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er den fin din opsats med Pyntegræskar :-D
    Hvis du vil lave dine egne, vil jeg anbefale dig, at så dem inde, så de kan få et godt forspring. Når du så er helt sikker på der ikke kommer mere frost kan du plante dem ud. Ellers ricikere du, hvis du er for hurtig, at de dels ikke når at sætte ordentlige frugter, og dels at de går til af frost. De tåler overhovedet ikke noget der ligner. Men det kan ski godt betale sig at lave sine egne, for hold op de er dyre Pyntegræskarene. Men det har du sikkert fundet ud af.
    Spændende med dine stiklinge.
    Ha´en god weekend.
    Marianne.

    SvarSlet
  3. Hejsa Marianne, tak for det gode råd mht. pyntegræskar...det vil jeg tage til mig, når jeg skal igang med dem...for ja, det kan jo bestemt godt svare sig at lave dem selv... :)
    Hilsen Rikke

    SvarSlet